المحتوى الرئيسى

ازاي تطلعي السموم من جسمك عن طريق القدمين بطريقة فعالة


تطهير الجسم من السموم عن طريق القدمين من اكتر الطرق الفعالة اللي ممكن نستخدمها عشان ننضف الجسم من كل السموم المتراكمة فيه من غير ما نضطر اننا نمشي على نظام غذائي او اكلات معينة, وتعتبر الطريقة دي من اامن الطرق اللي ممكن تستخدميها, والنهاردة هنتعرف من خلال موضوعنا على الطريقة.

تطهير الجسم من السموم عن طريق القدمين:

– ازاي الطريقة دي بتخلصنا من السموم؟


كل المكونات اللي في الطريقة دي بتستخدم عملية كهربائية بتنتج ايونات موجبة وسالبة بتساعد في التخلص من السموم اللي في الجسم.

1- الطريقة الاولي:


المكونات:
– كوباية ملح ابسوم “الملح الانجليزي” هنلاقيه في السوبر ماركت او عند العطار.
– كوباية من خل التفاح.
– مية مغلية.
الطريقة:
هنجيب طبق كبير نحط فيه المية المغلية وتكون كمية كافية تغطي القدمين, نضيف للمية الملح وخل التفاح, نسيب المية تبرد شوية لحد ما الجلد يتحمل درجة حرارتها وننقع فيها الرجل لمدة 30 دقيقة.
هنلاحظ خلال المدة اللي احنا ناقعين فيها الرجل ان المية لونها بيبدأ يتغير بالتدريج وهتلاقيه في الاخر وصل للون الاصفر الغامق وده معناه ان السموم خرجت من الجسم في المية.
وممكن نضيف للمية مع المكونات اللي احنا قولناها 2 كوب صودا الخبز “الكربوناتو”. تطهير الجسم من السموم عن طريق القدمينتطهير الجسم من السموم عن طريق القدمين

2- الطريقة التانية:


المكونات:
– 2 كوب او اكتر من مية الاكسجين “موجودة في الصيدلية”.
– معلقة كبيرة زنجبيل مطحون.
– مية مغلية.
الطريقة:
نفس الطريقة الاولى هنضيف المكونات في المية وننقع الرجل 30 دقيقة.


لا تنسى تقييم الموضوع

القسم : الاسره والصحة

المصدر : بنات حواء

قد يعجبك أيضاً

اضف تعليق

فكرة الموقع : "كله لك" هو شراكة بيننا و بينكم ..دورنا : انتقاء أفضل الموضوعات المنشورة و المتداولة علي المواقع ... دوركم : تقييم المحتوي للتأكيد علي أهميته أو إرشادنا لحذفه

لمعرفة المزيد عن الموقع اضغط هنا